במקרים רבים אנחנו מקבלים בקשות להצטרף למועדון לקוחות. לעיתים בחינם ולעיתים תמורת תשלום.

יש מועדון לקוחות כמעט לכל עסק גדול. לדוגמא: חברות תעופה, בתי מלון, השכרת רכב, רשתות של בתי קפה, רשתות מזון, תחנות דלק, בגדי תינוקות, חנויות ספורט, רשתות אופנה ועוד.

מועדון לקוחות מתאים לעסק שמתקיימות בו קניות באופן קבוע ובתדירות גבוהה. אין למשל טעם להקים מועדון לקוחות לחברת הדברה שצריך אותה באופן חד פעמי או לעסק של התקנת תריסים.

מועדון הלקוחות נועד קודם כל להגביר את הנאמנות של הלקוחות לעסק. הנאמנות חשובה כדי שהלקוח יבצע קניות חוזרות. יותר זול וקל להחזיר לקוח שאנחנו כבר מכירים מאשר להשיג לקוח חדש לעסק.

נאמנות הלקוח חשובה מאוד ואפשר לפתות אותו בכל מיני צורות לקנות בעסק.

אפשר למכור מוצרים בהנחה רק ללקוחות שהם חברי מועדון. אפשרות זאת מתאימה לעסקים של מסחר כמו חנויות מזון, חנויות אופנה, חנויות של חומרי בניה ועוד. כאן יכול להיות יתרון כפול לעסק כי בנוסף למשיכת הלקוחות הוא גם יכול לחסל מלאים שהצטברו ולא נמכרו. אפשר גם למכור בהפסד לחברי מועדון מוצר מבוקש וכך למשוך אותם לעסק.

ניתן לתת לחברי מועדון קדימות למוצרים חדשים ומבוקשים שמגיעים לעסק.

קל מאוד לבצע פרסום לחברי מועדון לקוחות. אם יש את המייל שלהם אפשר לשלוח להם רשימת תפוצה במייל עם מבצעים חדשים שייחודיים רק להם.

אפשר גם להכניס למערכות פרסום של גוגל או פייסבוק מיילים ו\או מספרי טלפון ואז הפרסום יהיה ממוקד בדיוק לקהל שקשור למייל או הטלפון.