מה ההבדל בין עבודה סמינריונית לתזה

עבודה סמינריונית/הינה עבודת מחקר הנכתבת בדרךכלל על ידי סטודנט, סוג של עבודה אקדמית שלעתים קרובות מהווה את הצעד הראשון לקראת כתיבת עבודה. עבודה סמינריונית נועדה לשמש כסמינר. סמינריון האירוע בו מתבצעת הצגה בעל פה של התזה, רעיון או סקירה המתבצעת בדרך כלל מול קהל, שיכול  להיות כללי או אקדמי. 

העבודה הסמינריונית מתבססת על המחקר של התלמיד עצמו, או על עבודה או מחקר של מישהו אחר. העבודה הסמינריונית יכולה לשמש גם כעבודה מקדימה לכתיבת עבודה אקדמית, שתוגש לפרסום. הן לרוב קצרות יותר מהעבודות האקדמיות הטיפוסיות והן בדרך כלל אינן עוברות ביקורת עמיתים.

מה צריכה לכלול עבודה סמינריונית ? את כל המרכיבים הדרושים של עבודה אקדמית.
מה המבנה של עבודה סמינריונית:

1.תקציר כלל העבוד.
2. מבוא כולל רקע לביצוע העבודה
3. מתודולוגיה ותוצאות. חלק זה צריך לכלול פרטים מספיקים שיאפשרו לבדוק את העבודה/ מחקר או לשכפל אותו בעתיד. 

כדי לכתוב עבודה סמינריונית מוצלחת , חשוב לדעת על מה אתם הולכים לדבר, איך אתם הולכים לדבר על זה ומהי התזה שלכם. ההקדמה תהיה החלק החשוב ביותר במצגת שלך מכיוון שהיא תגדיר את הקהל שלך למה שהם עומדים לשמוע.

סמינר טוב מבוסס על עבודה סמינריונית טובה ומדוייקת. כ קל יותר להעביר לקהל את הרעיון ולנהל את הדיוןם ולענות על השאלות שיוצבו ע"י הקהל. רצוי ליצור מצגת אינטראקטיבית לשם כך. קהל הסמינריונים מורכב בדרך כלל מסטודנטים וחוקרים לתארים מתקדמים כדי להציג את עבודתם ולקיים דיונים עם עמיתיהם.

מהם שלושת סוגי העבודות הסמינריוניות העיקריות באקדמיה?

1.מחקר אקדמי- הצגת מחקר אישי – תוצאות ומסקנות.
2. סקירת ספרות ותזה- סקירת ספרות היא תהליך מציאת, בחירה וסיכום של מקורות רלוונטיים. יש לערוך סקירת ספרות על מנת לברר האם ישנם מחקרים נוספים שנעשו בנושא שאתה חוקר. המטרה של סקירת ספרות היא לעזור לך להבין מה נעשה עד כה וכיצד המחקר שלך יכול להוסיף לגוף הידע הזה.
3. עבודת גמר- עבודה בה מציג החוקר את דעתו על נושא מסוים מגובה בהוכחות ומקורות עליהם נסמך.
התזה הינה  תהליך של יצירת מסמך שיהפוך לעבודת הגמר או הפרויקט שלך בתוכנית התואר שלך. זה נקרא לפעמים גם "תזה בהצטיינות" או "מאמר מרכזי".

כתיבת תזה היא תהליך של יצירת יצירת מחקר מקורי שניתן להגן עליו כיצירה משלו. זה נדרש לעתים קרובות עבור ההסמכה הסופית לתואר באוניברסיטאות, מכללות ובתי ספר רבים ברחבי העולם. כתיבת עבודת גמר מתרחשת לעתים קרובות על פני מספר חודשים או שנים, אך היא עשויה להסתיים תוך שישה שבועות בלבד אם הסטודנט כבר זיהה מה הוא רוצה ללמוד ואסף את כל המשאבים הדרושים לפני תחילת פרויקט התזה שלו.

כתיבת עבודה אקדמית יכולה להיות משימה לא פשוטה עבור סטודנטים רבים. אולי הם לא יודעים מאיפה להתחיל או מה התהליך. אז למי שקצת מתקשה ומתחיל, חשוב! לפני שתתחיל לכתוב, חשוב שתעשה את המחקר שלך. סקירת ספרות היא מסמך המסכם את עבודתם של חוקרים אחרים בנושא, לרבות ממצאיהם ושיטותיהם. הוא מספק מידע רקע על הנושא ועוזר לך לזהות פערים בידע או תיאוריות סותרות.

יש כאלה שעוזרים בכתיבת עבודות אקדמיות בתשלום למי שמתקשים להתמודד. כדאי במקרה הצורך להעזר בהם.

רונן כרמון

רונן כרמון

בלוגר שמסקר עסקים