קידום אתרים אורגני באנגלית Search Engine Optimization SEO הוא שיפור האתר כדי שיעלה במנועי החיפוש. ככל שהאתר גבוה יותר במנוע החיפוש יש עליו יותר הקלקות ובעל האתר מקבל יותר פניות.

ההשקעה בשיפור האתר לצורך קידום בגוגל משתלמת כי אתר מקודם מביא הרבה לקוחות.

אתר מקודם ומושקע הוא נכס דיגיטלי והוא כ

הקידום נעשה עם מקדם אתרים שמבצע פעולות בכמה שלבים:

  • פגישה עם בעל האתר להגדרת סוג הלקוחות שהוא צריך ומה המוצר או שירות שהוא הכי רוצה למכור ולהתמקד בו. גם אם נותן השירות הוא אינסטלטור, עורך דין או רופא בתחום מסוים זה לא אומר שהוא עוסק בדיוק באותם דברים שהקולגה שלו מתעסק בהם 
  • ביצוע מחקר מילים על כל הביטויים שרלבנטיים לקידום האתר. אחרי שמבינים מה הבעלים של האתר רוצה וצריך אפשר להתחיל לחקור דרך כלי גוגל וכלים אחרים מה הגולשים מחפשים ומזה לגזור כמות של מילים וביטויים רלבנטיים. צריך לשים לב לביטויים עם משמעות כפולה וצריך גם תוך כדי המחקר להתייעץ עם בעל האתר כדי לראות שזה מתאים לו. מחקר המילים הוא הבסיס לקידום האתר.
  • בדיקה שהאתר תואם לגוגל. האתר צריך לעלות מהר כי זה אחד הפרמטרים שגוגל בודק כדי לדרג אותו. מבנה האתר צריך להיות מתאים לגוגל והוא צריך להיות קל לניווט ולהתמצאות, האתר צריך להיות תואם לגלישה בטלפון נייד ועוד
  • חיבור האתר לכלים של גוגל
  • המלצה להכנסת תכנים באתר
  • ביצוע אופטימיזציה לתוכן האתר
  • הקמת קישורים לאתר מאתרים חיצוניים
  • המלצות לעבודה ברשתות חברתיות

במהלך העבודה השוטפת יבדק האתר על ידי מקדם האתרים ויעשו שיפורים בהתאם להתקדמות האתר.

ניתן לקדם אתרים מסוגים שונים כמו אתרים של נותני שירותים כמו מדביר, מנעולן, עורך דין, חשמלאי, אתרים של מרפאות ועוד או חנויות וירטואליות שקונים בהן מוצרים .כשהאתר מגיע למעלה בתוצאות החיפוש האורגניות בגוגל יש אליו הרבה כניסות וחלק מהן הופכות לפניה לאתר. הרעיון הוא לקדם ביטויים מרכזיים וגם ביטויים פחות מרכזיים עם זנב ארוך.